Czego nie powinniśmy jeść przed ćwiczeniami?

Czego nie powinniśmy jeść przed ćwiczeniami?

Czego nie warto jeść przed treningiem?

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z ćwiczeniami, powinnaś znać podstawy jedzeniowe. Np. faktem jest, że banan przed bieganiem będzie dobrą przekąską, która naładuje Cię energią i nie pozwoli Twoim mięśniom popaść w stany kataboliczne. Powinnaś też wiedzieć, że pierś z kurczaka jest dobrym budulcem dla mięśni. Poza tymi, które powinnaś jeść, są też rzeczy, których absolutnie powinnaś unikać przed treningiem. Oto Twoja lista zakazanych przyjemności!

Batonik proteinowy

Wiem, to jedyna sensowna przekąska na siłowni. I jeszcze smakuje tak dobrze! A wiesz dlaczego? Ponieważ większość z nich posiada mnóstwo cukru. Tak naprawdę to batoniki dietetyczne tylko z nazwy. Cukry nie dość, że dodają Ci kilogramów, to jeszcze wprawiają Cię w stan ospałości, który z pewnością nie pozwoli Ci dotrwać do końca zajęć.

Zielone wielolistne rośliny

Czyli sałaty, szpinaku, roszponki czy brokuł. Dlaczego? Każda z nich powoduje gazy, których, jak sądzimy, wolałabyś uniknąć na pełnej sali podczas zumby. Jeśli jednak koniecznie chcesz zjeść trochę zielonych dobroci przed siłownią, zblenduj je i wypij w formie koktajlu. Pomiń mleko i jogurt.

Awokado

Przed treningiem – nigdy, jednak spokojnie możesz zjeść je po treningu. Dobre tłuszcze zawarte w awokado wolno się trawią, co średnio rokuje przed wysiłkiem.

Hummus

To samo co wyżej – dłuższe trawienie sprawia, że hummus nie tylko powoduje gazy, lecz także po siłowni możesz odczuwać ból w brzuchu. W najgorszej sytuacji możesz mieć także mdłości po cięższym treningu.

Cokolwiek ostrego

Biegunka i wymioty to nie jedyne co może Cię spotkać po zjedzeniu ostrego posiłku. Poruszenie tego wszystkiego w brzuchu może się skończyć nieprzyjemnie, także nie polecamy.

Cokolwiek smażonego

Ociężałość, ból w piersiach i w okolicach żołądka i niestrawność po każdej smażonej rzeczy to kolejne nieprzyjemności, które mogą Cię czekać. Odłóż je na później. Albo najlepiej na jutro.

1 Shares:
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *